2009年6月3日 星期三

Moby - Extreme Ways 電影神鬼認證 片尾曲

Moby 真是鬼才
這首 Extreme Ways 電影神鬼認證片尾曲
大概是我評比這幾年來聽不膩的一首歌之一

Extreme ways are back again
Extreme places I didn't know
I broke everything new again
Everything that I'd owned
I threw it out the windows, came along
Extreme ways I know, will part
The colors of my sea
Perfect color me
Extreme ways that help me
They help me out late at night
Extreme places I had gone
But never seen any light
Dirty basements, dirty noise
Dirty places coming through
Extreme worlds alone
Did you ever like it planned

I would stand in line for this
There's always room in life for this

Oh baby, oh baby Then it fell apart, it fell apart (repeat 2)
Oh baby, oh baby

Like it always does, always does
Extreme songs have told me
They held me down every night
I didn't have much to say
I didn't give up the light
I closed my eyes and closed myself
closed my world and never opened
Up to anything
That could get me at all
I had to close down everything
I had to close down my mind
Too many things to cover me
Too much can make me blind
I've seen so much in so many places
So many heartaches, so many faces
So many dirty things
You couldn't even believe

I would stand in line for this
It's always good in life for this
Oh baby, oh baby Then it fell apart, it fell apart (repeat 2)
Oh baby, oh baby Like it always does, always does

重返極端的路途
末端的盡頭,我不想得知
我再次捨棄一切從來
每樣我曾擁有的一切
我擲向窗口,獨自走來
了解極端的途徑終將分開
這完美的海洋
是我專屬的色澤
極端的方式幫助我
幫我度過遲來的夜晚
當激進的身分終結
從未見過的一縷曙光
雜音從骯髒的地底傳來
兩極的宇宙獨自一人
你曾喜歡如此安排嗎?

我忍受命運如此這般 世界依然有我的棲身之所

噢,寶貝啊寶貝 失敗來臨了,終將離散
喔,寶貝啊寶貝 結果撕裂了…終將分裂
喔,寶貝啊寶貝 終於毀滅了,終將分離
喔,寶貝啊寶貝 仍跟往常一樣,總是這樣
偏執的歌曲傳達給我
每個潦倒的深夜,壓抑著我
我已經無話可說
我不放棄這個希望
我閉上眼睛,封閉我的心
與世隔絕,永不開啟
我決定任何事
都到此為止
我已經締結萬事
我已經封閉我的性靈
有太多事矇蔽我
使我無法判斷
我看過太多借鏡
許多苦痛的面容
太多齷齪的事物
你甚至不會相信

我將堅持下去
世界依然有我的棲身之所
喔,寶貝啊寶貝 結果撕裂了,終將分裂
喔,寶貝啊寶貝 終於毀滅了,終將分離

喔,寶貝啊,寶貝 結果它失敗了,失敗了
噢,寶貝啊,寶貝 像往常一般,總是如此

沒有留言: